Zel.am
Akce Ostrava-Bánská Bystrica-Turček-Trenčín-Lidečko-Ostrava z 28-30.7.2005
Vyjíždím ráno ze Svinova R Beskyd směr Žilina, v Bohumíně je napětová výluka a tak nás stroj řady 742 vystrčil přes zhlaví ven z Bohumína, náhle však vlak prudce brzdí a já už jenom na poslední chvíli uhýbám před padajícím uzemnovacím kabelem. Co se stalo? Fíra dostal rozkaz o výluce přesné znění nevím jisté však je že po projetí návěsti zvedni zběrač on zběrač zvedl a po chvíli najel do uzemnění troleje, urvali jsme zadní zběrač a tak jme neschopní, fíra tvrdí že tam byla návěst zvedni zběrač, má na to i svědky a to je dobře protože pohotoví elektrikáři přenosné návěstidlo ihned ztopili!!!Po půl hodině nás 742 stáhla zpět do stanice a dostali jsme nový stroj...příspřežní 751-053 nás pak odtáhla do Karviné a dále už všechno jelo tak jak má. Celková ztráta cca 60 minut. Vzhledem k mému ostrému přestupu v Žilině se můj cestovní plán zhroutil, mám však dost času vymyslet jiný cíl výletu.Původně jsem chtěl jet přímo na Turček a projít si tunely do Kremnice, nezbývá mi ale nic jiného než to vzít do Bystrice a projít si ještě nepokořený tunel č 1 na harmanecké trati ....na Turček jsem dorazil posledním osobním večer v půl 9.Spím za 200 SK na místním hřišti, dole je i hospoda s čepovanou kofolou kterou miluji a tak už mi nic neschází ke štěstí.....pokoj ucházející ale sprchy a wc katastrofální, ale co bych chtěl za 160 CZK žejo!!
Ráno jdu omrknout nejkratší tunel v celé síti a pak jedu přes Hornou Štubnu, Prievidzu, Chynorany do Trenčína. V Trenčíně mě vždycky lákal most přes Váh s pohledem na trenčiánský hrad .Je šílené vedro 35 stupnů a neodolal jsem a okoupal jsem se ve Váhu přímo u mostu, místní mladež používá most jako ideální můstek pro skákání do vody. Na poslední chvíli spěchám na osobní směr Púchov, ale když dojdu k vlaku na pragotronu naskočí 60 minut zpoždění-od popravčího zjištuji že u Trenčianské Teplé spadla trolej a že to vypadá na hodinku až dvě čekání. Před mým osobákem ještě dojel rychlík stejným směrem a tak tam svorně stály v šíleném vedru osobní s rychlíkem u jednoho nástupiště.Pokud se vlak nehýbal, nedalo se vevnitř ve vozech vydržet, většina lidí z rychlíku vystoupila a šla se projít nebo navštívit místní bufety. Ale co se nestalo .....po cca 35 minutách a po tichém hlášení o odjezdu obou vlaků píská výpravčí rychlík který tam měl stát dle předchozí informace aspon 60 minut. Výsledek je ten že spousta tašek a batohů zustala ve vlaku a uháněla směr Žilina , kdežto jejich majitelé dál chlemtají pivo a kofolu v Trenčíně. Sám jsem na to z okna upozornoval výpravčího , odpovědí mi bylo....kurva at si berou věci sebou když lezou ven. Výpravčí v Púchově už věděl po telefoně která bije, ale nemohl nic dělat..Můj odhad je že jsme ujeli minimálně tak 50 lidem.......Můj přípoj v Púchově naštěstí neujel a tak jsem dojel za rodinkou do Lidečka v 9 večer. Druhý den se večer vracím do Ostravy osobákem.V Hranicích mám čekat 50 minut na Pernera,  ale stíhám zpožděný osobní a tak jsem doma ještě o něco dříve než jsem počítal.
Celkové náklady cca 1000 CZ, vypito 3 piva, 8 litrů senzační čepované kofoly (proč tohle není v Česku)

přetržené uzemňovací lano
  utržený sběrač

a jsme zpátky v Bohumíně dostáváme nový stroj i s připřeži pro výjezd z Bohumína

Bánská Bystrica

východní zhlaví

most přes elektrárenský náhon Kačovský tunel
  slíbil jsem klukům že budou na webu

manipulák z Ulmanky sjíždí Kačovským tunelem do Bystrice Kostiviarska

Chynorany

Chynorany, můj motor do Trenčína Bánovce nad Bebravou
  Trenčín

tady jsem se koupal popisované zpoždění v Trenčíně